Monday, October 16, 2017

Welcome to the world my son-muhammad zakheef


Alhamdulillah.. syukur ke hadrat Allah.. saya telah selamat melahirkan anak ke4 pada 10 september 2017 yg lepas.. br nk update kt blog.. haha.. sepjg prgnt lgsg x terigt nk update.. sebab bz ape ntah kt opis tu.. ni tgh berpantang ni lehla nk tulis2 sikit..

Pengalaman bersalin kalini sgt2 mudah.. lg senang dr kembar... saya masuk ward hari khamis 7hb mlm tu sebab haritu saya bz skit dan lupe nk kira gerak baby.. so rs cm baby asyk keras2 je so pegila hospital ptjy cek.. bila cek2 contraction dah ada wlpn x regular... so kenala tahan ward..2mlm lak tu.. tp contraction msh xbape kuat.. kira cam percutian la saya di wad mstu.. hari sabtu pagi tu saya mntk discaj dekat doktor.. so sblm dibenarkan discaj doc cek bukaan bwh.. alamak ada plak bukaan 2cm.. tetiba rs berdebar.. call husband bgtau kena trnsfer hosp ptjy ptg nnt ni.. xjd plak nk discaj.. rs2 cm tgh malam ni bersalin kot.. doc plan nk induce saya esok pgnye sbb contraction sy yg x regular tu.. saya redha jela..

Bile dah masuk hosp ptjy ptg tu.. dalam pukul 5.30 mula dah rs contraction.. aik tetiba regular n agk kuat.. dlm kul 7.30ptg mntk nurse cek.. cek2 msh 2cm.. adoi rs sakit igtkn dh 4cm.. then bersabar la lg.. dalam pukul 12.30 mcm tu mntk doc cek lg.. sekali dickp 2cm lg.. pdhal dh sakit byk jgk.. xleh jd ni.. saya pn mntk ubt thn sakit dekat nurse.. dh dicucuk then brla saya dpt lena.. tgh2 tido tetiba saya dgr bunyi tuktuk dr dlm perut then tetiba rs mcm keluar air.. gelabahnye rs ketuban pecah.. yg sblm2 ni semua doc yg pchkn dlm labor room.. hehe..sy pn pggl nurse mntk dia tgkkn then sy pn disiapkn ke labor room.. ms lps pecah ketuban tu pn sy trus call husband sbb tkt dia xsmpt plak nk tgk sy bersalin..

Masuk labor room dlm pukul 2pg.. dalam 2.40pg selamatla baby keluar.. boleh tahan jugak push byk kali.. maklumla kalininbaby srg so agk besar compared dgn wiwin dlu.. lahirla zakheef baby boy ibu abah seberat 3.0kg.. alhamdulillah.. harini dah hari ke38 baby ibu ni..


Masa mula2 lepas keluar..

Masa dah dekat ward..


Kite dah botak dah..

No comments:

Post a Comment